Tillbaka, iaf en stund

Okej ingen blogg på ett tag men det får vi beskylla telia för, dom har nämligen ingen större lust med att ge mig mitt älskade internet så jag får helt enkelt vänta tills den 25 dagen i april har anlänt. Som tur har min papi internet så halleluja på det.
Skå så kort som möjligt berätta vad jag har haft för mig den senaste veckan:

Lördag:
Ja finns inte så mycket att säga än, tidig morgon, flytt = en slitig dag med cirka hundra rundor upp och ner i trappen med möbler och kartonger. Inte nog med det så gick botten sönder på en enorm låda som mamma hade lagrat en massa gamla leksaker som jag lekt med vilket betydde att jag fick sitta och plocka småsaker i trapphuset i en evighet. men sånt händer.
På kvällen kom matilda och mos cyklandes för at skåda mitt nya hem, vi tog en utforskare i salabackes områden också händelserikt javisst.



Söndag:
Hemma och packade upp en del hämtade det sista at the old place sen en snabbis på ikea där det inhandlades massor. På kvällen bar det av till moa där vi kolla på tv sen bestämde vi oss för en cykeltur, den innehöll,punka,opera,promenad och inte så mycket mer.

Måndag:
Cykla ner på stan mötte frida,bjull och kim och sen kom amanda. inhandlade en förtjusande tröja åt min broder, vid fem eller nått åkte bjull och jag hem till mig för jag skulle duscha och packa fö en nat hos bjullan själv, gick till gränby där vi mötte hennes mamma åt en slush och begav oss sedan hem till henne.


Tisdag:
slappade hos bjull, tog en morgon-yoga och sen kom amanda vi hade det skoj i varandras sällskap sen fixade bjull och jag oss startklara för en lätt fekke hos matilda, det var mat och singstar. Vid elva-halvtolv tiden begav bjurling och jag oss hem till mig för kvällsfika och sleepy sleepy.

Onsdag:
Bjull och jag chillade framför tvn och senare kom frida och amanda med godis kladdkaka samt jordgubbar och vi fikade förfullt. sen checkade dom in mitt palce och vi bestämde oss för att fixa bilder på alla oss tillsammans vilket inte riktigt existerade i dåläget. tjejerna begavs sig hemåt frammåt halvsex och jag lagade middag och packade väskan sen åkte jag ut till stv för ännu en filmkväll med dom bästa. Det vankades The notebook och slumdog millionare. Kim thomas och truls dök upp en stund men försvann lika snabbt igen.


Torsdag:
tog bussen hem kl tio i elva för att hinna fixa placet lite innan lovets slut så mamma jonatan jag och erik for till ikea för ännu en massa prylar. innan hemfärden förtärde jag en ljuvlig ikea-korv, yummi.


Fredag:
Min bror fyller 18, grattulationer. Släkten kom och åt lunch/middag mycket gott.
Vid fyrasnåret drog dom sig hemmåt och snickar-emma kom ut ur sitt skal, så nu är så gott som hela lägenheten ihopsnickrad och klar *stolt*. Är extremt nöjd med mitt rum också, hem ljuva hem. Hade lite kvalitetstid med familjen framför tv:n sen vid nio bar det av hem till far min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0