Hospitalet

Idag var det upp kl 6 för att sedan infinna sig på sjukan vid halv sju, cirkus tio i sju fick jag mig en liten sängplats och en massa rena artiklar. Så det var bara att vandra till duschen och göra sig totalt ren med lite sprit till hjälp, alltid lika mysigt... eller inte.
Sen var det samma gamla visa:
emla sätts på
doktorn kommer och ritar och klämmer och analyserar
man rullar iväg till oeration
en massa sladdar kopplas till en
sömnmedel sprutas i
Det sticks sen är man borta
vaknar upp på buva
Känner sig helt lojj
får komma tillbaka till avdelning
över vakning om mat dricka toabesök
vänta
vänta
vänta
doktorn kommer
åka hem= frihet

Lite solit var det när jag skulle ta ur min ingång för att bli sladdfri och kunna gå på toa, enkelt tänkte jag men icke halvvägs där börjar blodet forsa och jag sprutar ner halva rummet. riktigt läbbigt i would say.

Nej slu på bloggandet om min otroligt långa dag, nu är det dags för plugg.


Kommentarer
Postat av: amanda

jag förstår ingenting!?<3

2009-09-07 @ 20:19:57
URL: http://geezelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0