Praktik

Igår spenderades hela dagen på Vero Moda på gränby, vi skulle dela ut flygblad, sälja biljetter till modevisningen, sälja hårprodukter till ett mycket rimligt pris samt styla håret på folk.
Jag fick en antal kunder och dom gick nöjda där ifrån så jag gjorde mitt jobb perfekt. När allt var slut åkte cilla och jag tillbaka till salongen i snööstormen och lämnade alla saker och sen var det slut på den historien.

Fast roligaste på dagen måste nog varit när hon stod och chittchattade med en gammal bekant och uttrycker:
- Ja och det där är din son antar jag...
till ett barn som stod där i kjol (och hennes hår instoppat i mössan)... jag dog av skratt på riktigt.


Dageen då hörni? jaa jag ska packa och tvätta alla kläder som ska med, känns som om jag bara kommer packa massa varma kläder och sen glömma alla normala då jag har vetskapen om att det är -26 uppe i vemdalen igår.
Sen måste jag åka till pappa och hämta skidglasögonen som jag glömde säga till att jag ville ha, tokigt tokigt.
Matsäck ska inhandlas, filmer är kirrade, varma kläder är kirrat, glatt humör är ordnat, nu är det bara bussen och en härlig vecka i vemdalen som står kvar på listan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0